fbpx

Video 

Video

Video

Video

Video

Af Anders Trillingsgaard

Af Anders Trillingsgaard

Af Anders Trillingsgaard

Af Anders Trillingsgaard

Af Anders Trillingsgaard

Keywords

Keywords

Keywords

Keywords

Keywords

Feedback, gentænkt, ledelse

Feedback, gentænkt, ledelse

Feedback, gentænkt, ledelse

Feedback, gentænkt, ledelse

Feedback, gentænkt, ledelse

Anders Trillingsgaard blender session: 
Tre fejl i feedback

Anders Trillingsgaard blender session: 
Tre fejl i feedback

Anders Trillingsgaard blender session: 
Tre fejl i feedback

Anders Trillingsgaard blender session: 
Tre fejl i feedback

Anders Trillingsgaard blender session: 
Tre fejl i feedback

Feedback fra andre er noget fundamentalt menneskeligt, som vi har brug for, og på en arbejdsplads kan feedback skabe fokus, handling og energi. Desværre udløser feedback ofte suk og slørede øjne hos mange, da primitive grundforståelser styrer den måde, hvorpå feedback bliver givet og modtaget i mange organisationer. Men feedback er et fantastisk, nødvendigt og uundgåeligt værktøj, som vi er nødt til at gentænke for at skabe mere succesfulde feedback-samtaler.

Feedback fra andre er noget fundamentalt menneskeligt, som vi har brug for, og på en arbejdsplads kan feedback skabe fokus, handling og energi. Desværre udløser feedback ofte suk og slørede øjne hos mange, da primitive grundforståelser styrer den måde, hvorpå feedback bliver givet og modtaget i mange organisationer. Men feedback er et fantastisk, nødvendigt og uundgåeligt værktøj, som vi er nødt til at gentænke for at skabe mere succesfulde feedback-samtaler.

Feedback fra andre er noget fundamentalt menneskeligt, som vi har brug for, og på en arbejdsplads kan feedback skabe fokus, handling og energi. Desværre udløser feedback ofte suk og slørede øjne hos mange, da primitive grundforståelser styrer den måde, hvorpå feedback bliver givet og modtaget i mange organisationer. Men feedback er et fantastisk, nødvendigt og uundgåeligt værktøj, som vi er nødt til at gentænke for at skabe mere succesfulde feedback-samtaler.

Feedback fra andre er noget fundamentalt menneskeligt, som vi har brug for, og på en arbejdsplads kan feedback skabe fokus, handling og energi. Desværre udløser feedback ofte suk og slørede øjne hos mange, da primitive grundforståelser styrer den måde, hvorpå feedback bliver givet og modtaget i mange organisationer. Men feedback er et fantastisk, nødvendigt og uundgåeligt værktøj, som vi er nødt til at gentænke for at skabe mere succesfulde feedback-samtaler.

Feedback fra andre er noget fundamentalt menneskeligt, som vi har brug for, og på en arbejdsplads kan feedback skabe fokus, handling og energi. Desværre udløser feedback ofte suk og slørede øjne hos mange, da primitive grundforståelser styrer den måde, hvorpå feedback bliver givet og modtaget i mange organisationer. Men feedback er et fantastisk, nødvendigt og uundgåeligt værktøj, som vi er nødt til at gentænke for at skabe mere succesfulde feedback-samtaler.

I videoen ovenfor giver UKONs forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard dig en teaser på, hvad det vil sige at gentænke feedback, når han blender og udraderer de nedenstående tre udbredte misforståelser af feedback og giver dig inspiration til at tænke og arbejde anderledes med det.

Burgermodellen > China-box modellen
En klassisk misforståelse er ideen om, at feedback skal serveres som en burger. Således serveres feedbacken med noget blødt og anerkendende først, kritikken i midten og afsluttes med noget mere blødt og venligt ’brød’ til sidst. Problemet med denne tilgang er, at det afgørende for feedback er ikke, hvordan positivt og negativt blandes. I stedet er det afgørende, om modtageren aktivt bestiller og sørger for at få noget brugbar feedback, som de også insisterer på at forstå. En bedre måde at tænke om feedback er derfor som en china-box, hvor modtageren selv bestiller sin feedback.

Feedback er en gave > feedback er en indkøbsseddel
Der hersker en udbredt antagelse om, at al feedback er en gave. Men feedback er kun værdifuld, når den består af den rigtige type feedback fra de rigtige personer. Feedback bør derfor tilgås som en indkøbsseddel, hvor man omhyggeligt søger kvalitet fremfor kvantitet ved at bede om specifik feedback fra de rigtige personer på de rigtige tidspunkter. 

Fisken på disken > Feedback pusher-stil
Grundig, nøgtern og præcis feedback er muligvis udviklende på sigt, men ofte kan ’fisken på disken’ tilgangen være relationsskadende, og den giver folk mindre lyst til at få feedback. Det kommer der aldrig en feedback kultur ud af. Målet er i stedet at skabe en feedback pusher-stil, som motiverer folk til at efterspørge mere af det.

Disse forældede forståelser er med til at gøre feedback trættende og mislykket. Det er derfor afgørende, at vi får ændret vores perspektiver, for at lykkes med de feedbacksamtaler der skaber effekt, værdi og udvikling. Hos UKON er vi optaget at tænde en ny gnist i arbejdet med feedback, og her på siden kan du blandt andet følge med i den ambition. Vi har b.la. skrevet bogen ”feedback Gentænkt”, hvor vi sammen med andre forskere, ledere og feedbackudøvere fra elitesporten, militæret, offentlige og private organisationer udfolder endnu flere pointer og værktøj til at lykkes med feedback. 

I videoen ovenfor giver UKONs forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard dig en teaser på, hvad det vil sige at gentænke feedback, når han blender og udraderer de nedenstående tre udbredte misforståelser af feedback og giver dig inspiration til at tænke og arbejde anderledes med det.

Burgermodellen > China-box modellen
En klassisk misforståelse er ideen om, at feedback skal serveres som en burger. Således serveres feedbacken med noget blødt og anerkendende først, kritikken i midten og afsluttes med noget mere blødt og venligt ’brød’ til sidst. Problemet med denne tilgang er, at det afgørende for feedback er ikke, hvordan positivt og negativt blandes. I stedet er det afgørende, om modtageren aktivt bestiller og sørger for at få noget brugbar feedback, som de også insisterer på at forstå. En bedre måde at tænke om feedback er derfor som en china-box, hvor modtageren selv bestiller sin feedback.

Feedback er en gave > feedback er en indkøbsseddel
Der hersker en udbredt antagelse om, at al feedback er en gave. Men feedback er kun værdifuld, når den består af den rigtige type feedback fra de rigtige personer. Feedback bør derfor tilgås som en indkøbsseddel, hvor man omhyggeligt søger kvalitet fremfor kvantitet ved at bede om specifik feedback fra de rigtige personer på de rigtige tidspunkter. 

Fisken på disken > Feedback pusher-stil
Grundig, nøgtern og præcis feedback er muligvis udviklende på sigt, men ofte kan ’fisken på disken’ tilgangen være relationsskadende, og den giver folk mindre lyst til at få feedback. Det kommer der aldrig en feedback kultur ud af. Målet er i stedet at skabe en feedback pusher-stil, som motiverer folk til at efterspørge mere af det.

Disse forældede forståelser er med til at gøre feedback trættende og mislykket. Det er derfor afgørende, at vi får ændret vores perspektiver, for at lykkes med de feedbacksamtaler der skaber effekt, værdi og udvikling. Hos UKON er vi optaget at tænde en ny gnist i arbejdet med feedback, og her på siden kan du blandt andet følge med i den ambition. Vi har b.la. skrevet bogen ”feedback Gentænkt”, hvor vi sammen med andre forskere, ledere og feedbackudøvere fra elitesporten, militæret, offentlige og private organisationer udfolder endnu flere pointer og værktøj til at lykkes med feedback. 

I videoen ovenfor giver UKONs forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard dig en teaser på, hvad det vil sige at gentænke feedback, når han blender og udraderer de nedenstående tre udbredte misforståelser af feedback og giver dig inspiration til at tænke og arbejde anderledes med det.

Burgermodellen > China-box modellen
En klassisk misforståelse er ideen om, at feedback skal serveres som en burger. Således serveres feedbacken med noget blødt og anerkendende først, kritikken i midten og afsluttes med noget mere blødt og venligt ’brød’ til sidst. Problemet med denne tilgang er, at det afgørende for feedback er ikke, hvordan positivt og negativt blandes. I stedet er det afgørende, om modtageren aktivt bestiller og sørger for at få noget brugbar feedback, som de også insisterer på at forstå. En bedre måde at tænke om feedback er derfor som en china-box, hvor modtageren selv bestiller sin feedback.

Feedback er en gave > feedback er en indkøbsseddel
Der hersker en udbredt antagelse om, at al feedback er en gave. Men feedback er kun værdifuld, når den består af den rigtige type feedback fra de rigtige personer. Feedback bør derfor tilgås som en indkøbsseddel, hvor man omhyggeligt søger kvalitet fremfor kvantitet ved at bede om specifik feedback fra de rigtige personer på de rigtige tidspunkter. 

Fisken på disken > Feedback pusher-stil
Grundig, nøgtern og præcis feedback er muligvis udviklende på sigt, men ofte kan ’fisken på disken’ tilgangen være relationsskadende, og den giver folk mindre lyst til at få feedback. Det kommer der aldrig en feedback kultur ud af. Målet er i stedet at skabe en feedback pusher-stil, som motiverer folk til at efterspørge mere af det.

Disse forældede forståelser er med til at gøre feedback trættende og mislykket. Det er derfor afgørende, at vi får ændret vores perspektiver, for at lykkes med de feedbacksamtaler der skaber effekt, værdi og udvikling. Hos UKON er vi optaget at tænde en ny gnist i arbejdet med feedback, og her på siden kan du blandt andet følge med i den ambition. Vi har b.la. skrevet bogen ”feedback Gentænkt”, hvor vi sammen med andre forskere, ledere og feedbackudøvere fra elitesporten, militæret, offentlige og private organisationer udfolder endnu flere pointer og værktøj til at lykkes med feedback. 

I videoen ovenfor giver UKONs forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard dig en teaser på, hvad det vil sige at gentænke feedback, når han blender og udraderer de nedenstående tre udbredte misforståelser af feedback og giver dig inspiration til at tænke og arbejde anderledes med det.

Burgermodellen > China-box modellen
En klassisk misforståelse er ideen om, at feedback skal serveres som en burger. Således serveres feedbacken med noget blødt og anerkendende først, kritikken i midten og afsluttes med noget mere blødt og venligt ’brød’ til sidst. Problemet med denne tilgang er, at det afgørende for feedback er ikke, hvordan positivt og negativt blandes. I stedet er det afgørende, om modtageren aktivt bestiller og sørger for at få noget brugbar feedback, som de også insisterer på at forstå. En bedre måde at tænke om feedback er derfor som en china-box, hvor modtageren selv bestiller sin feedback.

Feedback er en gave > feedback er en indkøbsseddel
Der hersker en udbredt antagelse om, at al feedback er en gave. Men feedback er kun værdifuld, når den består af den rigtige type feedback fra de rigtige personer. Feedback bør derfor tilgås som en indkøbsseddel, hvor man omhyggeligt søger kvalitet fremfor kvantitet ved at bede om specifik feedback fra de rigtige personer på de rigtige tidspunkter. 

Fisken på disken > Feedback pusher-stil
Grundig, nøgtern og præcis feedback er muligvis udviklende på sigt, men ofte kan ’fisken på disken’ tilgangen være relationsskadende, og den giver folk mindre lyst til at få feedback. Det kommer der aldrig en feedback kultur ud af. Målet er i stedet at skabe en feedback pusher-stil, som motiverer folk til at efterspørge mere af det.

Disse forældede forståelser er med til at gøre feedback trættende og mislykket. Det er derfor afgørende, at vi får ændret vores perspektiver, for at lykkes med de feedbacksamtaler der skaber effekt, værdi og udvikling. Hos UKON er vi optaget at tænde en ny gnist i arbejdet med feedback, og her på siden kan du blandt andet følge med i den ambition. Vi har b.la. skrevet bogen ”feedback Gentænkt”, hvor vi sammen med andre forskere, ledere og feedbackudøvere fra elitesporten, militæret, offentlige og private organisationer udfolder endnu flere pointer og værktøj til at lykkes med feedback. 

I videoen ovenfor giver UKONs forskningschef, partner og bestyrelsesformand Anders Trillingsgaard dig en teaser på, hvad det vil sige at gentænke feedback, når han blender og udraderer de nedenstående tre udbredte misforståelser af feedback og giver dig inspiration til at tænke og arbejde anderledes med det.

Burgermodellen > China-box modellen
En klassisk misforståelse er ideen om, at feedback skal serveres som en burger. Således serveres feedbacken med noget blødt og anerkendende først, kritikken i midten og afsluttes med noget mere blødt og venligt ’brød’ til sidst. Problemet med denne tilgang er, at det afgørende for feedback er ikke, hvordan positivt og negativt blandes. I stedet er det afgørende, om modtageren aktivt bestiller og sørger for at få noget brugbar feedback, som de også insisterer på at forstå. En bedre måde at tænke om feedback er derfor som en china-box, hvor modtageren selv bestiller sin feedback.

Feedback er en gave > feedback er en indkøbsseddel
Der hersker en udbredt antagelse om, at al feedback er en gave. Men feedback er kun værdifuld, når den består af den rigtige type feedback fra de rigtige personer. Feedback bør derfor tilgås som en indkøbsseddel, hvor man omhyggeligt søger kvalitet fremfor kvantitet ved at bede om specifik feedback fra de rigtige personer på de rigtige tidspunkter. 

Fisken på disken > Feedback pusher-stil
Grundig, nøgtern og præcis feedback er muligvis udviklende på sigt, men ofte kan ’fisken på disken’ tilgangen være relationsskadende, og den giver folk mindre lyst til at få feedback. Det kommer der aldrig en feedback kultur ud af. Målet er i stedet at skabe en feedback pusher-stil, som motiverer folk til at efterspørge mere af det.

Disse forældede forståelser er med til at gøre feedback trættende og mislykket. Det er derfor afgørende, at vi får ændret vores perspektiver, for at lykkes med de feedbacksamtaler der skaber effekt, værdi og udvikling. Hos UKON er vi optaget at tænde en ny gnist i arbejdet med feedback, og her på siden kan du blandt andet følge med i den ambition. Vi har b.la. skrevet bogen ”feedback Gentænkt”, hvor vi sammen med andre forskere, ledere og feedbackudøvere fra elitesporten, militæret, offentlige og private organisationer udfolder endnu flere pointer og værktøj til at lykkes med feedback. 

Hvad nu hvis I kunne få mere ud af de samme ledelsesmuskler blot ved at tænke anderledes om ledelse?

Hvad nu hvis I kunne få mere ud af de samme ledelsesmuskler blot ved at tænke anderledes om ledelse?

Hvad nu hvis I kunne få mere ud af de samme ledelsesmuskler blot ved at tænke anderledes om ledelse?

Hvad nu hvis I kunne få mere ud af de samme ledelsesmuskler blot ved at tænke anderledes om ledelse?


UKON er førende i Danmark på forskning og
praksis om succesfulde ledelsesteams. 

Læs mere om
hvordan vi arbejder 

Se også

Se også

pixi

Pixibog 

Pixibog

Pixi

Feedback. Nyt liv til et træt begreb

Feedback. Nyt liv til et træt begreb

Feedback. Nyt liv til et træt begreb

Feedback. Nyt liv til et træt begreb

unsplash-image

Artikel - Marts 2018 

Artikel - Marts 2018

Artikel - Marts 2019

logo-footer
Eliteleverandor_badge_2021

UKON er et af Danmarks førende konsulenthuse inden for organisationspsykologi og ledelse.

Vi hjælper ledere, når ambitiøse mål skal realiseres, eller når svære udfordringer begrænser organisationens fremdrift.

UKON er et af Danmarks førende konsulenthuse inden for organisationspsykologi og ledelse.

Vi hjælper ledere, når ambitiøse mål skal realiseres eller når svære udfordringer begrænser organisationens fremdrift.

UKON er et af Danmarks førende konsulenthuse inden for organisationspsykologi og ledelse.

Vi hjælper ledere, når ambitiøse mål skal realiseres eller når svære udfordringer begrænser organisationens fremdrift.

UKON er et af Danmarks førende konsulenthuse inden for organisationspsykologi og ledelse.  Vi hjælper ledere, når ambitiøse mål skal realiseres eller når svære udfordringer begrænser organisationens fremdrift.

UKON er et af Danmarks førende konsulenthuse inden for organisationspsykologi og ledelse.

Vi hjælper ledere, når ambitiøse mål skal realiseres eller når svære udfordringer begrænser organisationens fremdrift.

info@ukon.dk
+45 86261366

Brendstrupgårdsvej 13

8200 Aarhus N

Sankt Knuds Vej 25
1903 Frederiksberg C

CVR nr. 1618 0343

Find os på 
Linkedin



info@ukon.dk
+45 86261366

Brendstrupgårdsvej 13

8200 Aarhus N

Sankt Knuds Vej 25
1903 Frederiksberg C

CVR nr. 1618 0343

Find os på:

Linkedin



info@ukon.dk
+45 86261366

Brendstrupgårdsvej 13

8200 Aarhus N

Sankt Knuds Vej 25
1903 Frederiksberg C

CVR nr. 1618 0343

Find os på:

Linkedin



info@ukon.dk
+45 86261366

Brendstrupgårdsvej 13

8200 Aarhus N

Sankt Knuds Vej 25
1903 Frederiksberg C

CVR nr. 1618 0343

Find os på:

Linkedin

info@ukon.dk
+45 86261366

Brendstrupgårdsvej 13

8200 Aarhus N

Sankt Knuds Vej 25
1903 Frederiksberg C

CVR nr. 1618 0343

Find os på:

Linkedin

© 2023 UKON A/S Human results.

© 2023 UKON A/S Human results.

All rights reserved.

All rights reserved.